Doğal Gazda Yeni Dönem: İl Bazlı Kademeli Tarifeye Geçildi
Doğal gazda konut tüketicilerini ilgilendiren yeni bir düzenleme yürürlüğe girdi. Buna göre, il bazlı kademeli fiyat uygulamasına esas olacak aylık tüketim limitleri yayımlandı.
Yeni sistemle birlikte doğal gaz fiyatlandırması, her ilin iklim koşulları ve ortalama tüketim düzeyleri dikkate alınarak belirlenecek. Böylece daha soğuk bölgelerde yaşayan vatandaşlar için daha yüksek tüketim limitleri uygulanırken, ılıman iklime sahip illerde limitler daha düşük tutulacak.
Yetkililer, uygulamanın temel amacının tüketimde adaleti sağlamak ve enerji kaynaklarının daha verimli kullanılmasını teşvik etmek olduğunu belirtiyor. Yeni tarifeye göre belirlenen sınırlar içerisinde kalan tüketimler daha düşük birim fiyat üzerinden hesaplanacak, belirlenen limitlerin aşılması durumunda ise daha yüksek tarifeden ücretlendirme yapılacak.
Konut aboneleri için geçerli olacak düzenlemenin, enerji tasarrufunu teşvik etmesi ve bölgesel farklılıkları dengelemesi bekleniyor.
Uzmanlar, özellikle kış aylarında tüketim alışkanlıklarının gözden geçirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, vatandaşların belirlenen limitleri aşmamaya yönelik önlemler almasının faturalara olumlu yansıyacağını ifade ediyor.
Yeni uygulamaya ilişkin detayların ilgili kurumlar tarafından kamuoyuyla paylaşılmaya devam edeceği bildirildi.
GÜNDEM
28 Haziran 2026GÜNDEM
28 Haziran 2026MAGAZİN
28 Haziran 2026FOTO GALERİ
28 Haziran 2026GÜNDEM
28 Haziran 2026GENEL
28 Haziran 2026GÜNDEM
28 Haziran 2026
1
**ALANYA L TİPİ AÇIK CEZAEVİNDE BÜYÜK İHMAL İDDİASI!
1060 kez okundu
2
“ALTIN MEŞALE YILIN EĞİTİM YÖNETİCİSİ ÖDÜLÜ” İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ YUSUF YILMAZ’A VERİLDİ
791 kez okundu
3
“Bıyıklarımı Gök Türklerden, Uzun Saçlarımı Oğuzlardan Aldım”
781 kez okundu
4
🏆 KESTEL MAHALLE MUHTARLIĞI HALI SAHA FUTBOL TURNUVASI
756 kez okundu
5
EMEKLİLER NE HALDE, NELER YAPILMALI?
714 kez okundu